Այսօր աշխարհն ապրում է
արտակարգ ռեժիմով, ի հայտ
եկած նոր
Կորոնավիրուսի պատճառով, իսկ մարդիկ ու պետությունները սկսում են
ապրել կյանքի այլ կազմակերպմամբ՝ անցնելով տնային աշխատանքի, ի հայտ են
գալիս մի
շարք հարցեր, որոնց պատասխանները կարծես թե
չկան ու
նույնիսկ լուծման ուղղիներն անգամ չեն
նշմարվում։ Ավելի
արդիական են
դառնում այն
հարցադրումները, թե բա սովորողների հարց ինչ
պետք է
լինի, ինչպես է կազմակերվելու ուսուցման գործընթացը։ Իհարկե այս
ֆոնի վրա
ավելի երևացող է դառնում այն հանգամանքը, որ «Մխիթար Սեբաստացի» կրթահամալիրն ունի
հսկայական փորձ
կրթությունը հեռավար կազմակերպելու հարցում։ Ու մինչ
աշխարհի տարբեր անկյուններում կրթության ոլորտի մասնագետները նոր փորձարկումներ են անում,
մենք՝ կրթահամալիրի դասվանդողներս արձանագրում եմք առաջին հեռավար ուսուցման շաբաթվա արդյունքները։
Ընդհանուր առամամբ, եթե բնութագրենք ամբողջ դպրոցեսը ապա այն կարլեի է ներկայացնել, որպես անցնում ու ոչ արտառոց: Այսպիսի պնդում հիմնավորվում է հետևյալ կետերով
Ընդհանուր առամամբ, եթե բնութագրենք ամբողջ դպրոցեսը ապա այն կարլեի է ներկայացնել, որպես անցնում ու ոչ արտառոց: Այսպիսի պնդում հիմնավորվում է հետևյալ կետերով
Ø Դասապրոցեսում անընդհատ կիրավող մեդագործիքներն
ու թվային միջոցները
Ø Ուսումնական շրջանի ժամանակահատվածը
Ø Նախկինում հեռավար ուսուցման կազմակերպմանը
փորձը
Գաղտնիք չէ որ կրթահամալիրում
արդեն մեկ տասնամյակից ավել է ինչ կիրառվում են ամենատարբեր մեդաիգործիքներ ու թվային
միջոցներ, որնք կրթույան կազմակերպումը դարձնում են ավելի դյուրին և արդյունավետ,
Նախաորոք կազմված առաջադրանքների փաթեթները ուղարկվել են
սովորողներին ու
այսօր ունենք հետևյալ պատկերը։
9-րդ դասարանցիներին ուղղված աշխատանքը վերաբերում էր ՀՀ տնեսությանը, մասնավորապես յուչաքանչյուր սովորող ուսումասիրություն էր կատարում իր նախընտրած ճյուղի շրջանակներուն, նշեմ նաև որ սովորողները աշխատանքի կատարման ժամանակ ազատ են իրենց ընտրության հարցում, որը ևս պատահական չէր արված։ Այսպիսով սովորողների մեծ մասը իրենց անհատական աշխտանքներում որպես տնտեսության ճյուղ առանձնացրել սննդի արտադրությունը, որ խոսում է այն մասին, որ 9-րդ դասրանցիների շատերի կածիքով սա է ՀՀ տնտեսության ամենակարևոր ճյուղը։ Մասնավորապես Հասմիկ Հակոբյանն ու Անահիտ Հովաննիսյանը կարծում են, որ այս ճյուղի զարգացումը հնարավորություն կտա այլ երկներից կախվածությունը թուլացնել, Իսկ Մելքումյան Սվետլանան կարծում է, որ այս ճյուղի կարևորությունը կայանում է նրանում, որ շատ կարևոր կապեր ունի գյուղատնտեաության հետ։ ( Մերի Թոռունյան, Նանե Այնթաբլյան)։ Սովորողների շրջանում կա նաև պատկերացում որ ՀՀ-ի արտադրնքը այդ ոլորտում ավելի որակյալ է (Ստելլա Սարգսյան)։ Հանդիպում են նաև սովորողների կարծիքներ, որոնք սննդի արտադրության զարգացումը պայմանավորում են գյուղատնտեսության զարգացմամբ ոչ միայն ՀՀ-ում այլ նաև Արցախում (Վարդումյան Նանե)։
Քիչ չեն այն սովորողները, որոնք որպես հեռանկարային ճյուղ դիտարկում են թեթև արդյունաներությունը, այս դեպքում սովորողների պատկերացումները բախվում են ժամանակակից մարդու պահանջների աճի հետ։
Առանձին դեպքերում սովորողները առանջնայնություն են տալիս տնտեսության նաև չերևավող ճյուղերին, օրինակ Իլոնա Սահակյանն ու Նարոտ Դավթյանը մանրամասնում են թե ինչի է երկրին անհրաժեշտ զարգաված մետաղաձուլությունը։
Շատ ողջունելի է նաև Յանա Նահապետյանի այն միտքը, որ էներգիան անհրաժեշտ է ամենուր, հասրակական կյանքի ու տնտեսության բոլոր ոլորտներում։
Չնայած տնեսության զարգացման ժամանակակից միտուների Ռոզա Խաչատրյանը առաջնայնություն տալիս է տնտեսության ամենահին ճյուղին՝ գյուղատնտեսությանը։
Այսպիսի աշխատանքը հնարավորություն է տալիս հասկանալ որքան է սովորող պատկերացնում աշխարհագարական գործոնների դերը տնտեսությամ մեջ։ Իսկ սովորողների կատարած ընտրությունը խոսում է նաև իրենց ունեցած պատկերացումների մասին։
Իմի բերելով հեռավար ուսուցման առաջին շաբաթվանից հետո ստացված աշխատանքները կարող ենք անել հետևյալ եզրակացությունները։
1. Սովորողները տնտեսության մասին ունեն իրենց սեփական պատկերացումները
2. Սովորողները կարողանում են տեսնել տնտեսության ցանկացած ճյուղի կապ այլ ճյուղերի հետ։
3. Սովորողները կարողանում են ընդգծել աշխարհագրական գործոնների դերը տնտեսության վրա
4. Նմանատիպ աշխատանքները հնարավորություն են տալիս ամբողջացնելու տեսական գիտելիքներ
9-րդ դասարանցիներին ուղղված աշխատանքը վերաբերում էր ՀՀ տնեսությանը, մասնավորապես յուչաքանչյուր սովորող ուսումասիրություն էր կատարում իր նախընտրած ճյուղի շրջանակներուն, նշեմ նաև որ սովորողները աշխատանքի կատարման ժամանակ ազատ են իրենց ընտրության հարցում, որը ևս պատահական չէր արված։ Այսպիսով սովորողների մեծ մասը իրենց անհատական աշխտանքներում որպես տնտեսության ճյուղ առանձնացրել սննդի արտադրությունը, որ խոսում է այն մասին, որ 9-րդ դասրանցիների շատերի կածիքով սա է ՀՀ տնտեսության ամենակարևոր ճյուղը։ Մասնավորապես Հասմիկ Հակոբյանն ու Անահիտ Հովաննիսյանը կարծում են, որ այս ճյուղի զարգացումը հնարավորություն կտա այլ երկներից կախվածությունը թուլացնել, Իսկ Մելքումյան Սվետլանան կարծում է, որ այս ճյուղի կարևորությունը կայանում է նրանում, որ շատ կարևոր կապեր ունի գյուղատնտեաության հետ։ ( Մերի Թոռունյան, Նանե Այնթաբլյան)։ Սովորողների շրջանում կա նաև պատկերացում որ ՀՀ-ի արտադրնքը այդ ոլորտում ավելի որակյալ է (Ստելլա Սարգսյան)։ Հանդիպում են նաև սովորողների կարծիքներ, որոնք սննդի արտադրության զարգացումը պայմանավորում են գյուղատնտեսության զարգացմամբ ոչ միայն ՀՀ-ում այլ նաև Արցախում (Վարդումյան Նանե)։
Քիչ չեն այն սովորողները, որոնք որպես հեռանկարային ճյուղ դիտարկում են թեթև արդյունաներությունը, այս դեպքում սովորողների պատկերացումները բախվում են ժամանակակից մարդու պահանջների աճի հետ։
Առանձին դեպքերում սովորողները առանջնայնություն են տալիս տնտեսության նաև չերևավող ճյուղերին, օրինակ Իլոնա Սահակյանն ու Նարոտ Դավթյանը մանրամասնում են թե ինչի է երկրին անհրաժեշտ զարգաված մետաղաձուլությունը։
Շատ ողջունելի է նաև Յանա Նահապետյանի այն միտքը, որ էներգիան անհրաժեշտ է ամենուր, հասրակական կյանքի ու տնտեսության բոլոր ոլորտներում։
Չնայած տնեսության զարգացման ժամանակակից միտուների Ռոզա Խաչատրյանը առաջնայնություն տալիս է տնտեսության ամենահին ճյուղին՝ գյուղատնտեսությանը։
Այսպիսի աշխատանքը հնարավորություն է տալիս հասկանալ որքան է սովորող պատկերացնում աշխարհագարական գործոնների դերը տնտեսությամ մեջ։ Իսկ սովորողների կատարած ընտրությունը խոսում է նաև իրենց ունեցած պատկերացումների մասին։
Իմի բերելով հեռավար ուսուցման առաջին շաբաթվանից հետո ստացված աշխատանքները կարող ենք անել հետևյալ եզրակացությունները։
1. Սովորողները տնտեսության մասին ունեն իրենց սեփական պատկերացումները
2. Սովորողները կարողանում են տեսնել տնտեսության ցանկացած ճյուղի կապ այլ ճյուղերի հետ։
3. Սովորողները կարողանում են ընդգծել աշխարհագրական գործոնների դերը տնտեսության վրա
4. Նմանատիպ աշխատանքները հնարավորություն են տալիս ամբողջացնելու տեսական գիտելիքներ
Մի փոքր այլ բնույթի
են 10-րդ և 11-րդ դասարանցիների Էկլոգիա առարկայից ներկայացվող աշխտանքները: Այդ աշխատանքները մի մասը ուղղված է լինում սովորողների
մոտ տեղեկատվական բազան հարստացնելու ու ընդհանուր գիտլիքները մասնավոր կիրառմանը ուղղելուն:
Նպան նախագծերից կարելի առանձնացնել հետևյալ նախագծերը «Կենդանական աշխարհը»
և «Հայաստանի
բուսական ու կենդականան աշխարհը»:
«Կենդանական աշխարհը» նախագծի շրջանակներում սովորողները արդեն ծանոթ
են բուսական ու կենդանական աշխարհի առնձնահատկություններին,
պահպաման միջոցներին, ինչպես նաև «Կարմիր գրքում»
դրանց գրանցման կատրգորիաներին, իսկ բուն աշխտանքը ենթադրում է առանձին տեսակների ուսումնասիրություն,
դրանց վերած վերացման պատճառենրի բացահայտում, տեսակի կարևորթյան ընդգծում, ինչպես
նաև տեսակի պահպանությանը ուղղված միջոցառումների ներկայացում: Այսպիսի աշխատանքների
իրականցման ժամանակ սովորողները իրենց համար նաև կատարում են որոշակի բացահայտումներ:
(1, 2, 3, 4, 5, 6 7, 8)
«Հայաստանի բուսական
ու կենդականան աշխարհը» նախագծի իրականացման ընթացքում սովորողները ծանոթանում
են Հայսատանի բուսական ու կենդանական աշխարհի առանձնահատկություններին, ու Հայաստանի
«Կարմիր գրքին»:
Այսպիսի աշխատանքները սովորողներին ավելի իրական են դարձնում ՀՀ կենդանական աշխարհը
և սովորողը կարողանում է գնահատել մարդկային գործունեության ազդեցությունը յաքանչյուր
տեսակի վրա (1 2 3 4):
Ուսումնական պրոցեսի
կազմակերպման գործում շատ կարևոր է շարունակաանության պահպանումը, երբ մի նախագծի աշխատանքներ
սերտորեն կապված իրեն հաջոևդող նախագծի հետ: Այս պարագայում, 10-րդ դասարանցիների ուղղվածհաջորդ
նախագիծը կոչվում է «Կենսոլորտի
պահպանումը», այս նախագծի շրջանակներում արդեն սովորղները իրենք են փորձում նախորդ
նախագծում արտահայտած խնդիրների լուծումները գտնել:
0 Մեկնաբանություն:
Отправить комментарий