Նավթը երկրի նստվածքային թաղանթում
տարածված այրվող, յուղանման, յուրահատուկ հոտով հեղուկ է, կարևորագույն օգտակար հանածո,
արժեքվոր բնական պաշար: Նավթի պարունակության
մեջ գերակշռում են ածխածինը և ջրածինը, քիչ քանակությամբ կա նաև ազոտ, ծծումբ , թթվածին
և այլ նյութեր:
Նավթի կառուցվածքը
Տար
|
Պարունակությունը
(%)
|
Ածխածին
|
83-87
|
Ջրածին
|
10-14
|
Ազոտ
|
0.1-2
|
Ծծումբ
|
0.1-1.5
|
Թթվածին
|
0.5-6
|
Մետաղներ
|
Նավթն առաջացել է միլիոնավոր
տարիների ընթացքում` բարձր ջերմաստիճանի և ճնշման պայմաններում` ջրային բույսերի, կենդանիների
ու միկրոօրգանիզմների մնացորդների քայքայումից: Վառելիքային ռեսուրսներից նավթը համարվում
է ամենակարևորը, քանի որ նավթի վերամշակումից են ստանում բոլոր տեսակի տրանպորտային
միջոցներին անհրաժեշտ վառելիքի մեծ մասը: Նավթամթերքների վերամշակումից են ստանում
ասֆալտ, իսկ մազութը օգտագործում են ՋԷԿ-երում:
Նավթի վերամշակումից ստանում են բենզինի տարբեր տեսակներ, դիզելային վառելիք, մազութ: Նավթից ստացված հումքից
արտադրում են արդյունաբերության, գյուղատնտեսության, կենացաղի համար կարևորագույն քիմիկատներ,
ինչպես օրինակ`պլասմասսա, նայլոն, կաուչուկ, ռետին, լուծիչներ, քիմիկատներ, դեղեր, պարարտանյութեր
և այլն:
Նավթ արդյունահանող երկրները |
Նավթը տեղափոխվում
է հիմնականում երեք եղանակով` նավթամուղներով, երկաթուղով, նավերով:
Նավթամուղերի կառուցման ընթացքում ավերվում են էկոհամակարգերը,
որորվհետև դրանք հաճախ անցնում են անտառապատատ տարածքներով: Եթե նավթամուղը անցնում
է ջրային ավազանների հատակային մասով, ապա այս դեպքում մեծանում է ջրային ավազանների
նավթամթերքներով աղտոտվելու ռիսկը: Հսկայական է տրանսպորտի դերը մթնոլորտն աղտոտման
գործում:
Բաքու-Թբիլիսի-Ջեյհան նավթամուղ |
0 Մեկնաբանություն:
Отправить комментарий