Պարապմունք
1
ա/ ՀՀ Սահմանադրություն, Գլուխ 2․ Մարդու և քաղաքացու հիմնական իրավունքները և ազատությունները
բ/ Երեխայի իրավունքների մասին ՀՀ օրենք
Գրավոր
/բլոգային/ առաջադրանք՝-ՀՀ Սահմանադրության 25-29, 34, 36-43, 60
հոդվածներով որոշված մարդու իրավունքների և ազատությունների իրականացումը Երեխայի
իրավունքների մասին ՀՀ օրենքում։ Յուրաքանչյուր
մասնակից վերը նշված հոդվածները կարդալ-ուսումնասիրելուց հետո ընտրում է որևէ
իրավունք և գրավոր /բլոգում/ ներկայացնում է դրա իրականացումը օրենքում /ինչպես է
իրականացվում օրենքում կամ գուցե չի՞ իրականացվում, ինչ հակասություններ եք
տեսնում, ինչի հետ եք համաձայն, ինչի հետ՝ ոչ, այլ․
Ընթերցեցի
և համեմատականներ անցկացրի ՀՀ Սահմանադրության համապատասխան հոդվածների և
Երեխաների իրավունքների մասին օրենքի միջև: Սահմանադրության Հոդված 37 -հոդվածը
ամբողջությամբ մանրամասն ներկայացված է Երեխայի իրավունքների ՀՀ մասին օրենքի
Հոդված 10-ում՝ « Երեխայի մտքի, խղճի և դավանանքի ազատության իրավունքը»:
Պարզապես 37-ի 2-րդ կետում ասված ՝« Երեխային
վերաբերող հարցերում երեխայի շահերը պետք է առաջնահերթ ուշադրության արժանանան»,օրենքում շահերը այնքան
էլ պարզաբանված չեն:
Միայն
մի նկատառում . Սահմանադրության մեջ համապատասխան կետերում նման դրույթներ նշված
չեն hոդված 20-ի կետերը ՝
«Յուրաքանչյուր
երեխա ունի հանգստի և ժամանցի, իր տարիքին համապատասխան խաղերին և միջոցառումներին
ազատորեն մասնակցելու իրավունք:Պետական համապատասխան մարմինները խրախուսում են
երեխայի հանգստի և ժամանցի կազմակերպումը` ստեղծելով արտադպրոցական,
մանկապատանեկան, մշակութային, մարզական, հանգստի և առողջության ամրապնդմանն
ուղղված հաստատություններ:Երեխայի հանգստի կազմակերպման համար նախատեսված
նյութատեխնիկական բազայի կրճատմանն ուղղված գործողությունները,
ձեռնարկությունների, հիմնարկների, կազմակերպությունների կողմից համաձայնեցվում են
տեղական ինքնակառավարման մարմինների հետ»
Պարապմունք
2
Թեման՝ Հանրակրթության
մասին ՀՀ օրենք
ա/ Տեսական մաս․ ընդհանուր
ծանոթություն Հանրակրթության մասին ՀՀ օրենքին։
Օրենքի հոդված 3-ում սահմանված տերմինները։ Օրենքի 4-րդ, 5-րդ հոդվածները։
Հանրակրթական ծարգրերը, հոդված 7․
բ/ Գործնական մաս․ Ընտրում
եք հետևյալ թեմաներից մեկը․
1․ Սովորողի իրավունքներն ու պարտականությունները
2․ Մանկավարժական աշխատողների իրավունքներն ու պարտականությունները
3․ Սովորողի ծնողի իրավունքներն ու պարտականությունները․
Գրավոր /բլոգային/ առաջադրանք՝
Վերը նշված թեմաներից մեկը ընտրելուց հետո, առանց կարդալու օրենքում թվարկված
իրավունքներն ու պարտականությունները, նախ Դուք գրում եք դրանք, հետո ձեր գրածը
համեմատում օրենքի համապատասխան հոդվածի հետ /ձեր
գրածներից որը կար օրենքում, որը չկար, ինչ կավելացնեիք դուք և ձեր ընդհանուր
կարծիքը/
Հոդված
28.Սովորողի ծնողի իրավունքներն ու պարտականությունները
Յուրաքանչյուր
երեխայի դաստիարակման ,աշխարհայացք ձևավորելու հարցում առաջնային է ընտանեկան
դաստիարակությունը, որի իրականացնողները ծնողներն են:
Սովորողի
ծնողը իրավունք ունի՝
1 .Երեխայի համար ընտրել ուսումնական հաստատություն
2 Տեղեկացված լինել տվյալ հաստատությունում իրականացվող ուսումնական ծրագրերի,
մեթոդների մասին
3 Ներկա
գտնվել դասապրոցեսին (Օրենքում չկա)
4 Պաշտպանել երեխայի շահերը
5 Անհամաձայնությունների
դեպքում բողոքարկելու համապատասխան մարմիններին(Օրենքում
չկա)
6 Պահանջելու
ուսումնական հաստատությունում գտնվելու ժամանակ երեխայի ֆիզիկական կամ նյութական
վնասի փոխհատուցում (Օրենքում չկա)
7 Հաղորդակից լինել ուսումնական պրոցեսն իրականացնող դասավանդողների,
կազմակերպիչների հետ
8 Մասնակցելու
ուսումնական հաստատության ներքին գնահատմանը / ավելացում օրենքից
9 Դիմելու
համապատասխան մարմիններին երեխայի զարգացման, ուսուցման և դաստիարակության հարցերով/
ավելացում օրենքից
Սովորողի
ծնողը պարտավոր է՝
1 Ապահովել բարենպաստ պայմաններ սովորելու համար
2 Նպաստել երեխայի ունակությունների, տաղանդի, նախասիրությունների զարգացմանը
3 Հարգել և լսել երեխայի կարծիքը
4Հետևել երեխայի առաջադիմությանը
5 Վերահսկել երեխայի գործողությունների շրջանակը
6Դաստիարակել հայրենասիրություն, ,բարություն, հարգալից վերաբերմունք,
հոգատարություն
7 Ապահովել
երեխայի հանգիստը / Օրենքում չկա/
8 Փոխհատուցել երեխայի պատճառած վնասը ուսումնական հաստատությանը
9 Սույն
օրենքի 15-րդ և 16-րդ հոդվածներով
սահմանված ժամկետներում երեխային բերել ուսումնական հաստատություն./ ավելացում
օրենքից
Կարելի
է նաև օրենսդրորեն ավեացնել երեխաի ստանձնած պարտավորությունները:
Պարապմունք
3
Թեման՝ Հանրակրթության պետական չափորոշիչ
ա/ Տեսական մաս․
Հանրակրթության պետական չափորոշիչը՝ Հանրակրթության
մասին ՀՀ օրենքում, հոդված 6․
Հանրակրթության պետական չափորոշչի պատմություն։ ՀՀ կառավարության 2021 թվականի փետրվարի 4-ի 136-Ն
որոշումը։ Հանրակրթության պետական չափորոշչի կառուցվածքը․
բ/ Գործնական մաս․ Գրավոր
/բլոգային/ առաջադրանք՝
Համեմատում եք կառավարության 2021 թվականի փետրվարի 4-ի 136-Ն որոշմամբ հաստատված
հանրակրթության պետական չափորոշիչը Հանրակրթության մասին ՀՀ օրենքի 6-րդ հոդվածով
սահմանվածի հետ, գտնում, ձեր կարծիքով, տարբերություններ և փորձում հիմնավորել:
Կարդալով Հանրակրթության մասին ՀՀ օրենքի հոդված 6-ը , Հանրակրթության պետական
չափորոշիչը և ՀՀ կառավարության 2021 թվականի փետրվարի 4-ի 136-Ն որոշումը վեր
հանեցի հետևյալը: ՀՀ օրենքի 6-րդ հոդվածում ասված է ՝«Հանրակրթության պետական
չափորոշիչը հաստատում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարությունը»,մինչդեռ
ՀՀ կառավարության 2021թվականի փետրվարի 4-ի 136-Ն որոշման մեջ շեշտվում են հետևյալ
կետերը՝ «3:Հանրակրթության պետական չափորոշիչը մշակվում է Հայաստանի
Հանրապետության կրթության պետական կառավարման լիազոր մարմնի կողմից: 4.«
Հանրակրթության պետական չափորոշչի նախագիծը մշակելու նպատակով` Հայաստանի
Հանրապետության կրթության պետական կառավարման լիազոր մարմնի ղեկավարի հրամանով
ստեղծվում է հանձնաժողով»:
ՀՀ
օրենքի 6-րդ կետում չենք հանդիպում նաև նախագիծ բառին , իսկ ՀՀ կառավարության
2021թվականի փետրվարի 4-ի 136-Ն որոշման մեջ ասվում է ՝ «5.Հանրակրթության
պետական չափորոշչի առանձին բաղադրիչների նախագծերի մշակման, ինչպես նաև առարկայական
չափորոշիչների և ծրագրերի մշակման նպատակով հանձնաժողովն ստեղծում է մասնագիտական
աշխատանքային խմբեր»: «6. Հանձնաժողովն աշխատանքային խմբերի մշակած նախագծերի հիման վրա
ձևավորում է հանրակրթության պետական չափորոշչի նախագիծը, որը սահմանված կարգով
ներկայացվում է Հայաստանի Հանրապետության կառավարության հաստատմանը»:
2021թ․ 136-Ն որոշմամբ հաստատված հանրակրթության պետական չափորոշիչը մշակվում է Հայաստանի Հանրապետության կրթության պետական կառավարման լիազոր մարմնի կողմից, լիազոր մարմնի ղեկավարի հրամանով ստեղծվում է
հանձնաժողով, հանձնաժողովն ստեղծում է մասնագիտական աշխատանքային խմբեր, իսկ Հանրակրթության
մասին ՀՀ օրենքի 6-րդ հոդվածում որևէ խոսք չկա հանձնաժողովի, խմբերի մասին։
Կարծում
եմ որ չափորոշիչները պետք է ներդվեն ոչ միանգամից, դրանց արդյունավետությունը
հիմնավորված լինի կոնկրետ գիտափորձով:
Պարապմունք 4
Հանրակրթական ուսումնական հաստատության կանոնադրությունը
Տեսական մաս Հանրակրթական ուսումնական հաստատության կանոնադրությունը
Գործնական
մաս․ ընթերցում է իր ուսումնական հաստատության կանոնադրությունը, օրենքին, չափորոշիչին համապատասխան փոփոխությունների առաջարկություններ ներկայացնում՝ նկատի ունենալով հաստատության զարգացումը։
Կարդացել
եմ կրթահամալիրի կանոնադրությունը:
Առաջարկ չունեմ:
«II.
ԿՐԹԱՀԱՄԱԼԻՐԻ ԳՈՐԾՈՒՆԵՈՒԹՅԱՆ ՆՊԱՏԱԿԸ ԵՎ ԱՌԱՐԿԱՆ» 15-րդ կետից
հետո՝ ձեռնարկատիրական գործունեության տեսակների մեջ ավելացնել քանդակագործությունը
և գինեգործությունը:
Պարապմունք
5
Նորմատիվ փաստաթղթերի որոնում
Պարապմունք 5
ԿԳՄՍ
նախարարության կայքը` EDU.am , նորմատիվ փաստաթղթերի որոնումը
կայքում։ Իրավական փաստաթղթերի որոնման համակարգեր Irtek.am Arlis.am
Առաջադրանք
Մասնակիցը նախարարության կայքից գտնում է մի փաստաթուղթ՝ իրեն հետաքրքող, գրում է
փաստաթղթի անունը և կցում հղումը։ Նույնանման աշխատանք որոնողական համակարգերի
հետ։
ՀՀ օրենքը «Հանրային ծառայության մասին» EDU.am
ՀՀ աշխատանքային օրենսգիրք Irtek.am
ՀՀ մաքսային
օրենսգիրք Arlis.am
Վերապատրաստման
ամփոփում-գնահատում
Ավարտելով վերապատրաստումը կցանկայի ասել, որ ավելի լավ կլիներ այն կազմակերպել մի
փոքր այլ ժամանակահատվածում, հաշվի առնելով տվյալ շրջանի ուսումնական օրացույցի
ծանրաբեռնվածությունը: Բայց շատ կարևոր էր, որ կար վերապատրաստման ձևի ընտրություն
0 Մեկնաբանություն:
Отправить комментарий